Točka zdravja

Uživajte na soncu! Vendar se zaščitite!

V Evropski uniji se uveljavljajo novi simboli piktogrami, ki opozarjajo potrošnike na nevarnosti sončnih žarkov, in prav je, da jih spoznate in razumete njihov pomen.
Uživajte na soncu! Vendar se zaščitite!

Jasen sončen dan, dolg sprehod po naravi, sproščanje ob vodi ali smučanje po strminah. Sonce ima nesporno pozitiven učinek na našo dušo in telo. Krepi občutek dobrega počutja in vitalnosti, blaži depresijo in aktivira sintezo vitamina D, ki je pomemben za sestavo kosti.

Žal pa ima izpostavljenost soncu tudi negativne učinke, kot so opekline, razne fotoalergijske in fototoksične reakcije, prezgodnje staranje kože, poškodbe genetskega materiala in celo pojav kožnega raka. Zaradi tega moramo poskrbeti za primerno zaščito pred sončnimi žarki na počitnicah pa tudi pri delu in drugih aktivnostih na prostem ali hoji po naravi pa tudi po mestu.

V Evropski uniji se uveljavljajo novi simboli piktogrami, ki opozarjajo potrošnike na nevarnosti sončnih žarkov, in prav je, da jih spoznate in razumete njihov pomen.
Pomembno je vedeti, da sredstva za zaščito pred sončnimi žarki ne zagotavljajo popolne zaščite pred UV-žarki. To velja tudi za proizvode z oznako "sun block" ali "popolna zaščita pred soncem" ("total protection") omenjene fraze pa naj se niti več ne bi uporabljale. Vsi izdelki prepuščajo del sončnih žarkov. Zato:

  1. izogibajte se pretiranemu izpostavljanju soncu v urah, ko je to najmočnejše,
    Sonce je najmočnejše in torej najnevarnejše med 11. in 15. uro, zato se mu v tem času izogibajte. Umaknite se v senco.
  2. zaščitite telo z obleko, uporabite tudi pokrivalo in sončna očala,
    Ko se ni možno izogniti soncu, zaščitite telo z obleko; pokrivala in sončna očala so lahko dodatna zaščita. Nosite bombažna oblačila, saj oblačila iz sintetičnih vlaken ne preprečujejo vdora UVB-žarkov do kože.
  3. zavarujte dojenčke in majhne otroke pred neposrednimi sončnimi žarki,
    Zaščita pred UV-žarki je za otroke še posebno pomembna. Bolj ko je dojenček ali otrok pretirano izpostavljen UV-žarkom, večja je verjetnost, da kasneje v življenju zboli za kožnim rakom. Zato je najbolje, da dojenčkov in majhnih otrok ne izpostavljamo neposrednemu soncu.
  4. uporabljajte sredstva za zaščito pred soncem v zadostni količini,
    Pomembno je vedeti, da zaščitna sredstva učinkovito delujejo samo, če jih uporabljamo v zadostni količini: za zaščito celega telesa naj bi povprečno velika odrasla oseba nanesla 36 gramov zaščitnega sredstva. To je približno šest zvrhanih čajnih žličk. Trenutno potrošniki običajno uporabijo samo polovico te količine, kar zmanjša zaščito na manj kot polovico.
  5. zaščitno sredstvo nanašajte pogosto,
    Da bi ohranili učinkovitost zaščite, je pomembno dovolj pogosto nanašanje zaščitnega sredstva, še posebej po plavanju, kopanju ali otiranju z brisačo, priporočeno pa je tudi nanašanje vsaki dve uri izpostavljanja soncu, čeprav s tem ni mogoče podaljšati časa zaščitnega delovanja proizvoda, ki ga določa SPF. Ko je enkrat učinkovitost sredstva izčrpana, je koža izpostavljena UV-žarkom kljub večkratnemu nanosu sredstva.
  6. za vodne aktivnosti izberite zaščito kože z vodoodpornim izdelkom,
  7. negujte kožo tudi po sončenju, pijte dovolj tekočine, priporočljiva je predvsem voda.

Pomembno je, da se zavedate, da so izdelki za zaščito pred soncem le eden od številnih ukrepov, ki so potrebni za zaščito pred ultravijoličnim sevanjem sonca. Poleg uporabe zaščitnega sredstva je zelo koristno, da izvajate vse naštete ukrepe.

Pred uporabo natančno preberite navodilo! O tveganju in neželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali s farmacevtom.
Nazaj